5 Mayıs 2011 Perşembe

117 Yaşında Umut




Adana'nın Ceyhan ilçesinde yaşayan ve dünyanın en yaşlı kadınları arasında yer alan 117 yaşındaki Ayşe Batur, uzun yaşamayı doğal beslenmeye borçlu olduğunu söyledi.
Ceyhan ilçesinin, Değirmendere köyünde yaşayan Ayşe Batur, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1 Temmuz 1894 tarihinde Osmaniye iline bağlı Kadirli ilçesinde doğduğunu, evlendikten sonra Ceyhan'a taşındığını, bu evliliğinden de 4'ü erkek toplam 8 çocuk sahibi olduğunu söyledi.
Eşini 40 yıl önce kaybettiğini belirten Ayşe Batur, ''Çocuklarımın bir tanesi dışında hepsi evlenerek köyü terk ettiler. Sayısını tam olarak hatırlamıyorum ama 36 kadar torunum var. Arada bir beni ziyaret ediyorlar. Bu da benim çok hoşuma gidiyor'' dedi.
Ayşe Batur, en küçük kızı Münire'nin ise köyün en güzel kızı olmasına rağmen sadece kendisine bakmak için tüm evlilik tekliflerini geri çevirdiğini, şimdi 67 yaşına gelen kızıyla birlikte aynı evi paylaştığını söyledi.
Uzun ömrü sayesinde sadece çocuklarının mürüvvetini görmekle kalmayıp, torunlarının çocuğunu, hatta torunlarının torununu gördüğünü ifade eden Ayşe Batur, ''En büyük kızım Hayriye şu anda 89 yaşında. Onun oğlu Hikmet 64 yaşında. Hikmetin'in Kızı Hilal 37, onun çocuğu yani benim de torunumun torunu olan Erdal 8, Efe ise 3 yaşında. Ne mutlu bana. Allah herkese bu duyguyu yaşama fırsatı versin'' diye konuştu.
Uzun yaşamı boyunca birinci ve ikinci dünya savaşlarına, Cumhuriyet'in kuruluşuna, darbelere ve birçok olaylara tanıklık yapan asırlık çınar Ayşe Batur, ''Gençliğimde, herkes Mustafa Kemal'i konuşurdu. Yaptıkları ve yapmak istedikleri çok güzeldi. Büyük adamdı. Bu yaşıma geldim, yine herkes O'nu konuşuyor. Ne kadar güzel bir insanmış'' dedi.
Uzun yaşamasının sırrının doğal beslenmede olduğunu belirten Batur, şunları kaydetti:
''Çocukluğumdan beri her gün süt ve bal ile bahçemde yetiştirdiğim sebzelerimi yerim. Şehirden giyecek dışında alış veriş yapmadım. Hiç sigara içmedim. Her zaman hareketli bir insan oldum. Hiç ciddi bir hastalık da geçirmedim. Allah bana daha ne kadar ömür verecek bilmiyorum ama, bana yaşattığı güzel bir hayat için Allah'ıma her zaman şükrediyorum.''
Batur, kendisini ziyaret eden Ceyhan Kaymakamı Gürbüz Karakuş ile de bol bol sohbet etti.
Tek sorununun kulaklarının ağır işitmesi olduğunu belirten Ayşe nine, Kaymakam Karakuş'tan işitme cihazı istedi. Kaymakam Karakuş ise, Ayşe ninenin isteğini en kısa sürede yerine getireceğini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder